Reklamace zboží z e-shopu Ploty Dobrý
Řešíte reklamaci nějakého zboží z našeho e-shopu? Přečtěte si odpovědi na nejčastější otázky, které vám s procesem reklamace mohou pomoci.
Jak probíhá reklamační proces?
Pro uplatnění každé reklamace je třeba reklamační formulář poslat písmeně, a to formou e-mailové korespondence (na email reklamace@levne-pletivo.cz) nebo podat přímo na jedné z našich poboček. Není nutné vyplňovat přímo reklamační formulář. Postačí reklamaci napsat vlastními slovy s číslem objednávky/faktury a připsat, co vzniklo za problém. Pokud jste obdrželi chybné nebo poškozené zboží, je ideální skutečnost doložit fotografiemi.
Jak probíhá komunikace ohledně reklamace?
Komunikace je ideální hlavně písemně, abychom pro obě strany měli veškerou komunikace mezi zákazníkem a prodejcem k doložení.
Za jak dlouho je reklamace vyřešena?
Vždy se snažíme reklamaci řešit obratem, ovšem u některých případů nelze vyřešit ihned. Např. někdy musíme vyčkat na vyjádření dopravní společnosti, nebo zákazník má zboží na objednávku a musíme čekat na dodání nového kusu. Tyto případy jsou ale ojedinělé.
Co vše je možné vyreklamovat?
Reklamovat lze vše, co není v souladu s objednávkou. Takže pokud něco chybí, je chybně dodáno, nebo pokud je nějaké zboží poškozené. Pokud chcete zboží z jakéhokoliv důvodu vrátit, máte nárok do 14 dnů odstoupit od smlouvy (samozřejmě pouze v případě, že je zboží nepoškozené a ve stavu, v jakém vám od nás přišlo).
Co JE a co NENÍ možné vyreklamovat?
Pokud máte reklamaci, kdy něco v objednávce chybí nebo je chybně dodáno či poškozeno, je ideální, abyste zboží reklamovali do 14 dnů od převzetí. Samozřejmě jsme benevolentní a prodlení pár dní respektujeme. Pokud nám ale zavoláte 4 měsíce po převzetí objednávky, že v objednávce něco chybí, nebude vaše reklamace uznána jako oprávněná.
Příklad se stínící tkaninou:
JE možné vyreklamovat: Natáhnete si stínící tkaninu na plot, připevníte a zjistíte, že chybí např. 1 m. V tomto případě reklamaci uznáme i přes to, že je zboží již použito.
NENÍ možné vyreklamovat: Natáhnete na plot stínící tkaninu a po nějaké době u vašeho plotu dojde při silnějším větru k vyvrácení sloupků vlivem tkaniny. V tomto případě se nejedná o reklamaci, neboť toto nezpůsobila tkanina, ale povětrnostní vlivy, na které jsou zákazníci při nákupu stínících tkanin upozorněni.
Jak je možné reklamaci vyřešit?
Reklamaci lze vyřešit několika způsoby. Pokud je zboží poškozené, na základě rozsahu poškození se domluvíme na odpovídající kompenzaci. Pokud něco v objednávce chybí, vždy dopošleme (pokud zákazník sám nechce vrátit částku, v případě, že pořídil jinde). Pokud jste obdrželi jiné zboží, vždy řešíme výměnou (opět pokud sám zákazník neřekne, že si zboží ponechá a bude chtít vrátit pouze cenový rozdíl).
Kdo hradí v případě reklamace dopravné?
Pokud se jedná o reklamaci, vždy jde dopravné za námi. Pokud vracíte zboží nad limit 14denní lhůty, a nejedná se o reklamaci, dopravné si hradíte sami.