Matúš Škurla – obchodní zástupce, vedoucí pobočky v Plzni
Rozhovor - obchodní zástupce, vedoucí pobočky v Plzni
Na jaké pozici pracuješ? Popiš nám tvůj běžný den v práci.
Momentálně pracuji na pozici vedoucího pobočky v Plzni na Rokycanské a jako obchodní zástupce pro Česko a Slovensko.
Můj běžný pracovní den začíná tím, že zkontroluji objednávky, které máme na slovenském e-shopu, zkontroluji e-maily a rozdělím dle priority, projdu si kalendář naplánovaných aktivit a pustím se do práce, kterou mám naplánovanou. Moji hlavní náplní je zpracování cenových nabídek na materiál i montáže. Často komunikuji se zákazníky telefonicky nebo při osobní schůzce na prodejně, řešíme výběr vhodného oplocení, technické řešení dle požadavků, možnosti realizace ale také třeba i atypickou výrobu. Mojí další náplní práce je komunikace s dodavateli, kontrola objednávek, občas zaskočím na kase, pomůžu ve skladu s výdejem nebo naskladněním materiálu a kontroluji chod celé pobočky.
Jak dlouho už ve firmě pracuješ a jak ses k této práci dostal?
Do Pletiv jsem nastoupil v lednu 2019 na pozici obchodního zástupce a od září 2022 jako vedoucí Plzeňské pobočky. K této práci/firmě jsem se dostal úplnou náhodou, když jsem v bývalé práci dělal něco, co už mě nijak osobně nenaplňovalo a uvažoval jsem o změně. Občas jsem se podíval po inzercích a hledal něco nového až se v rádiu objevila reklama Pletiva Dobrý a Urbánek s.r.o. V tu chvíli jsem vůbec nevěděl, co taková práce obnáší, neměl jsem zkušenosti a nevěděl jsem, co od toho čekat. Při pohovoru s generálním ředitelem Tomášem Urbánkem a výkonnou ředitelkou Míšou Reitspiesovou jsme se domlouvali, že bych mohl převzít objednávky a montáže, které máme na Slovensku. Vzhledem k tomu, že jsem původem ze Slovenska, jsem s tím neměl žádný problém a byla to pro mě osobně velká výzva. Dodnes si pamatuji na své začátky, kde jsem se musel naučit veškerý sortiment, k čemu nabízený materiál slouží a co všechno k danému oplocení patří. V tomhle mi maximálně pomohli kolegové, i když si myslím, že ne vždy to se mnou měli jednoduché, ale jsem jim za jejich pomoc a rady dodnes neskutečně vděčný.
Výhodou pro mě bylo, že jsem měl možnost projít skladem, administrativou, nebo také montážemi, které mě hodně posunuli dopředu. Je důležité vědět kdo co ve firmě dělá, jakou pozici zastupuje a co taková práce obnáší.
Jaké vlastnosti a dovednosti jsou potřebné k tvojí práci?
Za sebe mohu říct, že je velmi důležité mít komunikační schopnosti, nebát se osobního jednání, být vstřícný vůči zákazníkům, byt lídrem a oporou pro své kolegy a neustále se zlepšovat a dosahovat lepších výsledků.
Pokud se chce člověk zlepšovat a mít daleko větší přehled, být dokonalým ve svém oboru, musí se neustále vzdělávat.
Výhodou naši společnosti je, že se můžeme jako zaměstnanci pořád učit novým věcem, posovat se dál a zlepšovat svoje kvality. Dokonalým příkladem je i zakladatel Tomáš Urbánek, který je v tomto směru velmi úspěšný podnikatel a rady od takové osoby jsou pro mě osobně hodně cenné.
Pokud za mnou někdo přijde a něčemu nerozumí, rád pomůžu a vysvětlím, pokud je to v mých silách. Sám se i po několika letech ve firmě pořád musím učit.
Co tě na práci nejvíce baví a co je pro tebe naopak nejvíce náročné?
Na práci mě nejvíc baví kontakt se zákazníky, kdy mohu dle jejich představ vymyslet nejvhodnější alternativu oplocení, poradit ohledně správného výběru a také, když jezdím na zaměření. Občas člověk potřebuje trochu provětrat hlavu a zvednout se od počítače. Když je chvíli čas, rád si třeba sednu do vysokozdvižného vozíku a pomohu s vykládkou materiálů od dodavatele, nebo vydám potřebný materiál, je to takové odreagování.
Když mi byla nabídnuta práce vedoucího pobočky v Plzni, byl jsem mile překvapen, ale také jsem měl smíšené pocity, zda to zvládnu, jak to bude fungovat, budu splňovat všechny předpoklady? Mohu říct, že vidím obrovský posun od otevření pobočky do dnešního dne, kde jsme si jako lidi sedli, děláme maximum pro to, abychom dosahovali skvělých výsledků a děkuji Tomovi, Míše a Fandovi (tehdejšímu jednateli) za takovou příležitost, které si moc vážím.
Ve firmě je velmi přátelská atmosféra, hodně si vzájemně pomáháme jak v obchodním týmu, kanceláři, ve skladu nebo při samotných realizacích, kterým se věnují naši špičkoví montážníci, odvádí skvělou práci a našim zákazníkům plní jejich přání.
Co se náročnosti týká, každá práce je svým způsobem nějak náročná. Za sebe mohu říct, že někdy se za ten den nahromadí více úkolu a je obtížnější to vše stihnout.
Jaké jsou tvoje pracovní a osobní cíle?
Pracovním cílem je, aby firma pořád rostla, aby se lidé pořád cítili dobře a měli se vždy na koho obrátit. Chci se pořád zlepšovat ve své pozici, mít stálou klientelu zákazníků, kteří se na mě vždy rádi obrátí a vést pořád skvělý tým lidí.
Co se týče mého osobního cíle, momentálně uvažujeme s manželkou o změně bydlení, konkrétně něco se zahrádkou, kde budeme moci trávit večery v pergole nebo společně na zahradě, ale také umožnit našemu čtyřnohému chlupáči (labradorovi) větší svobodu. Určitě bychom chtěli založit rodinu, ve které budeme všichni šťastní a spokojení.
Co rád děláš ve svém volném čase?
Jak jsem již zmiňoval v předchozí odpovědi, momentálně věnujeme volný čas pejskovi, jezdíme společně na chalupu, kde v teplejším období trávíme společně skoro každý víkend, občas si zajedu na ryby nebo teď aktuálně se věnuji kulečníku (KARAMBOLU), kde jsem členem klubu SK Petřín Plzeň. S manželkou si rádi vyrazíme někam do přírody, kde načerpáme novou energii nebo rádi cestujeme po zahraničí a objevujeme různé kultury.