Rudolf Herák - obchodní zástupce
Rudy, jak dlouho pracuješ v Pletivech? Můžeš porovnat tvoje začátky a dnes?
Letos už to bude 7 let, co jsem nastoupil jako brigádník do skladu. Začínal jsem na balení zakázek a vůbec jsem netušil nic o příslušenství k pletivu ani o pletivu, takže samozřejmě začátky byly krušné. Brigádně jsem začal někdy v září 2015, sezóna byla do listopadu a pak už brigáda nebyla.
V lednu 2016 mi zavolal dnes generální ředitel Tomáš Urbánek, že bude chtít otevřít v Praze pobočku, jestli mu nepojedu pomoct s prostorem pro sklad. Samozřejmě jsem neodmítl a jel mu pomoci. Po náročném dni jsme se vrátili k večeru a mezi řečí jsem se Tomáše zeptal, zda je pravda, že hledá obchodního zástupce. Bylo mi to potvrzeno a domluva proběhla tak, že jsem musel skončit s fotbalovou kariérou a věnovat se tak na plný úvazek Pletivům. Díky klukům Tomovi a Fandovi za tuto příležitost.
Jak už jsem zmiňoval, začátky byly samozřejmě náročné. Člověk, který nemá tušení kolik druhů oplocení existuje, se nemá šanci naučit vše hned, musí to být opravdu za běhu a z nasbíraných zkušeností. Dobrou zkušenost jsem nabral při možnosti montování plotů, kde se člověk dostane více do reality a vše, co se naučíte, můžete předat do obchodování, kdy se vžijete do role zákazníka a vy tak můžete zákazníkovi popsat i postup, jak a co dělat nejjednodušeji a správně.
Ve firmě jsem tedy už 7 let a za tu dobu jsem nasbíral neskutečně zkušeností, které dnes mohu aplikovat k obchodování a jsem za to vděčný.
Dnes už si přijdu jako člověk, který ví o čem mluví, může poradit a největší radost je, když je zákazník maximálně spokojen a firma prosperuje.
Jaké tvoje vlastnosti a dovednosti jsou potřebné k práci obchodního zástupce?
K obchodování je zapotřebí nebát se a mít rád lidi, abych se mohl vcítit do zákazníka a odhadnul jak s ním komunikovat. Takže určitě je zapotřebí komunikační vybavenost. Občas musím mít pevné nervy a hlavně je potřeba mít výborný přehled o produktech. Jsem schopen odpovídat na jakékoliv dotazy, řešit problémy a požadavky klíčových zákazníků. Mojí vlastností je také důslednost a mám smysl pro "sebedisciplínu".
Myslím si, že je důležité i prostředí, ve kterém obchodní zástupce pracuje a to je zde velmi skvělé – jsme mladý tým, který se vzájemně doplňuje a funguje na 100 %!
Také dost cestuji, když jezdím na zaměření pozemků. V tom vidím únik od kanceláře a samozřejmě se takto dostanu do přímého kontaktu se zákazníkem.
Jak vypadá tvůj den v práci? Jaká je náplň tvojí práce?
Můj den začíná tím, že si dám snídani a kafe. :)
Nejprve si zkontroluji emaily a vyřídím to nejdůležitější, co je zapotřebí. Otevřu kalendář, kde mám naplánované termíny zaměření pozemků, podívám se, kam pojedu a vytvořím si denní plán. Samozřejmě mi do toho volá spousta zákazníků, takže je také možné, že k tomu, co jsem začal ráno, se dostanu až odpoledne. V tomto případě koukám na prioritu obchodního případu. Dále je mojí náplní práce zpracování cenových nabídek jak na materiál, tak i na montáž oplocení. Starám se o svoji agendu, a tak obvolávám a obepisuji zákazníky, kterým jsem již zpracoval cenovou nabídku.
Máš nějaké životní motto nebo něco, čím se řídíš? Co osobní a pracovní cíle?
Mé životní motto je: „Nedělej lidem to, co by se nelíbilo tobě.“
Mé pracovní cíle už nemůžou být, co se týče postavení ve firmě, momentálně vyšší, ale samozřejmě, co se týče mé práce, tak bych chtěl stále více věrných zákazníků, kteří se mnou budou rádi spolupracovat a udržovat obchodní kontakt. Těchto zákazníků a firem mám už vcelku hodně, ale rád se budu starat o více.
Můj osobní cíl je momentálně postavit rodinný dům, který bude sloužit pro mou super rodinu. Tento cíl je pro mě momentálně největší prioritou.
Prozraď nám, co rád děláš ve volném čase.
Ve volném čase rád jezdím sjezdy na kole, chodím do posilovny a již měsíc a půl běhám. Dodnes hraji amatérsky fotbal, kterému se věnuji přes 30 let. Rád jezdím na Šumavu, kde se s přítelkyní procházíme a relaxujeme v přírodě. Zajímám se o oděvní průmysl.